mother's son: ေလာက၏အစကုိ ရွာေဖြျခင္း

Wednesday, April 30, 2008

ေလာက၏အစကုိ ရွာေဖြျခင္း

ေလာက၏ အစကုိ ရွာေဖြျခင္းႏွင္႔..ကမၻာၾကီးကုိ ဘယ္သူဖန္ဆင္းသလဲစေသာ..ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္ကတည္းက စိတ္ဝင္စားခဲ႔ေသာ..အေၾကာင္းအရာတစ္ခုပါ။ အခု စာေမးပြဲျပီးလုိ႔ အင္တာနက္မွာ ဖတ္စရာစာအုပ္ရွာေဖြရင္း..စာေရး ဆရာဝင္းသိန္းဦး ေရးသားတဲ႔ ဒီစာတမ္းကုိေတြ႕ရွိခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရႈျပီး..သိလုိသူတုိ႔ ေလ႔လာ/ဖတ္ရႈလုိက ေလ႔လာ/ဖတ္ရႈနိဳင္ရန္..

ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ မွီတင္းေနထုိင္ရာ ဤေလာကၾကီးသည္ မည္သုိ႔စတင္ေပၚေပါက္လာခဲ႔ပါသနည္း။ မည္သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင္႔ ခ်ဳပ္ျငိမ္းလိမ္႔မည္နည္း။
ဤအေမးပုစၦာမ်ားသည္ လူသားတုိ႔အတြက္ အသစ္အဆန္း မဟုတ္ေတာ႔ေပ။ လူဟု သတ္မွတ္နိဳင္ေလာက္ေသာ အသိဉာဏ္အဆင္႔ အတန္းကုိ ပုိင္ဆုိင္လာခဲ႔သည့္ကာလမွစ၍ လူ႔သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေတြးဆ အေျဖရွာခဲ႔ၾကေသာ အေမးပုစၦာမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ အယူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးက အေျဖအမ်ဳိးမ်ိဳးေပးခဲ႔ၾကသည္။ ဗုဒၶ၀ါဒမွအပ အျခားအျခားေသာ ဘာသာအယူ၀ါဒ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ယင္းအေေမးပုစၦာမ်ားအား ေျဖဆုိျခင္းအေပၚ အေျခခံ၍ တည္ေဆာက္ထားခဲ႔ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရေပလိမ္႔မည္။
လူသားတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ဉာဏ္မမွီေသာ ျပႆနာမ်ားအတြက္ အေျဖကုိ ဘာသာတရားတြင္ သြားေရာက္ရွာေဖြေလ႔ရွိၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔လည္း “သိပၸံပညာ၏အဆုံးတြင္ ဘာသာတရားသည္စတင္၏”ဟူေသာ အဆုိေပၚေပါက္ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။
ကမၻာ႔ေရွးအက်ဆုံးႏွင္႔ ယခုထက္တုိင္ သက္၀င္လႈပ္ရွားေနဆဲဘာသာ အယူ၀ဒါတစ္ခုျဖစ္သည့္ ဂ်ဴးဘာသာ၏ ေထာရ္က်မ္းစာမွ ပထမဦးဆုံးက်မ္းငယ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ကမၻာဦးက်မ္းတြင္ ေလာကၾကီးႏွင္႔တကြ သက္ရွိသက္မဲ႔အားလုံးကုိ ေယေဟာ၀ါဘုရားက ဖန္ဆင္းခဲ႔ေၾကာင္း အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားခဲ႔ေလသည္။
ဂ်ဴးဘာသာကုိ အရင္းခံ၍ ျဖာထြက္လာခဲ႔ေသာ ခရစ္ယာန္ဘာသာႏွင္႔ အစၥလာမ္ဘာသာတုိ႔ကလည္း ယင္းအယူအဆကုိပင္ လက္ဆင္႔ကမ္း ခံယူထားခဲ႔ၾက၏။ ဟိႏၵဴဘာသာကလည္း ေလာကၾကီး၏ အစသည္ မဟာျဗဟၼာၾကီး၏ ဖန္းဆင္းမႈပင္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိထားခဲ႔၏။
ဘသာစကား အသုံးအႏႈန္းေပၚလုိက္၍ ေယေဟာ၀ါ၊ ေဂါ႔ဒ္၊ အလႅာ၊ မဟာျဗဟၼာၾကီး၊ ထာ၀ရဘုရားသခင္ဟု အမ်ိဳးမ်ိဳးမွည့္ေခၚေနၾကေသာ္လည္း အႏွစ္သာရအားျဖင္႔မႈ ေလာက၏ဖန္ဆင္းရွင္ တစ္ဆူတည္းေသာ ထာ၀ရဘုရားသခင္ကုိသာ ရည္ညႊန္းခဲ႔ၾကေလသည္။ ေလာကသည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္အရ ဖန္ဆင္းမႈျဖင္႔စတင္ခဲ႔ျပီး သူ၏ ဖ်က္သိမ္းျခင္းျဖင္႔သာ ပ်က္စီးခ်ဳပ္ျငိမ္း အဆုံးသတ္လိမ္႔မည္ဟု ထုိဘာသာတရားအားလုံးက လက္ခံယုံၾကည္ထားၾကေလသည္။
ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ ယုံၾကည္ဆည္းကပ္ ကုိးကြယ္ၾကကုန္ေသာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဗုဒၶက ေလာက၏အစ၊ ေလာက၏အဆုံးတုိ႔ႏွင္႔ စပ္လ်ဥ္း၍ မည္သုိ႔ျမြတ္ၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါနည္း။
ျမတ္ဗုဒၶက “ငါသည္ ေလာက၏အစဟု သိအပ္ေသာတရာကုိလည္း သိ၏။ ထုိထက္အလြန္ျမတ္ေသာ တရားကုိလည္း သိ၏။ ထုိသုိ႔ သိေသာ္လည္း မွားေသာအားျဖင္႔ မသုံးသပ္၊ မွားေသာအားျဖင္႔ မသုံးသပ္ျခင္းေၾကာင္႔ ငါသည္ မိမိ၌ ကိေလသာျငိမ္းျခင္းကုိ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် သိ၏။ ယင္းသုိ႔သိေသာ ငါဘုရားသည္ ဆင္းရဲျခင္းသုိ႔ မေရာက္နိဳင္ေတာ႔ေပ”။ (ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိကသုတ္)ဟု ေဟာၾကားခဲ႔သည္။
ထုိသုိ႔ ေဟာၾကားရာတြင္ “ေလာက၏အစဟု သိအပ္ေသာတရာကုိလည္း သိ၏”ဟု ဆုိလုိျခင္းသည္ ”ေလာကတြင္ အစရွိ၏”ဟု ဆုိလုိျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း သတိျပဳရန္လုိပါသည္။ ထုိစဥ္က ေလာက၌ အစရွိ၏ဟုသာ ယူဆစြဲလမ္းေနေသာ အတၱ၀ါဒီပရဗုိဇ္တစ္ဦး နားလည္လြယ္ေစရန္ ေလာက၏အစဟု သိအပ္ေသာတရားဟု ဆုိခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
ေလာက၏အစႏွင္႔ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း၊ အဆုံးႏွင္႔ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း မသုိ႔စ၍ မည္သုိ႔ဆုံးမည္ဆုိသည့္ ေမးခြန္းကုိ ဗုဒၶသည္ ေျဖဆုိရန္ ျငင္းပယ္ခဲဖူး၏။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ ယင္းေမးခြန္းမ်ားသည္ ဗုဒၶ၏အနတၱေဒသနာကုိ သေဘာမေပါက္ေသးသူမ်ား အတြက္သာျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ပါေပ။
ေလာက၏ျဖစ္စဥ္အေပၚ မွန္ကန္စြာသုံးသပ္ျခင္းအားျဖင္႔ ေလာကသည္ အႏွစ္သာရက္င္းမဲ႔၏ဟူသည့္ အနတၱတရားကုိ သေဘာေပါက္နားလည္ပါက ေလာက၏အစဟု သိအပ္ေသာတရားထက္ သာလြန္ျမင္႔ျမတ္ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ ျငိမ္းေအးရာတရားကုိ ရရွိလိမ္႔မည္ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႔အျပင္ ဗုဒၶက ေလာကကုိ ျဗဟၼာၾကီး(ေခၚ)ထာ၀ရဘုရားသခင္က ဖန္းဆင္းျခင္းျဖင္႔ စတင္သည္ဟူေသာ မွားယြင္းသည့္ အယူအဆမည္သုိ႔ ေပၚေပါက္လာေၾကာင္းကိုလည္း ျမြတ္ၾကားခဲ႔ေလသည္။
ဤကမၻာေလာကၾကီးသည္ ပ်က္စီးျပီး၍ ကာလၾကာျမင္႔ေသာအခါ တစ္ဖန္ျပန္၍ ျဖစ္တည္လတ္ေသာ္ အာဘႆရာျဗဟၼာဘုံမွ သတၱ၀ါတစ္ဦးသည္ သတၱ၀ါဆိတ္သုန္းေနေသာ ျဗဟၼာဗိမာန္တစ္ခု၌ ျဖစ္ေပၚေလ၏။ ထုိျဗဟၼာသည္ စ်ာန္စိတ္ျဖင္႔ျပီးလွ်က္ ေကာင္းကင္၌ က်က္စား၏။ တင္႔တယ္ေသာ ေနရာရွိ၍ ကာလၾကာျမင္႔စြာတည္၏။
ထုိျဗဟၼာသည္ ကာလၾကာျမင္႔စြာ တစ္ဦးတည္းေနေသာအခါ၌ ျငီးေငြ႕လာျပီး အျခားေသာသတၱ၀ါတုိ႔သည္လည္း ဤဘုံသုိ႔ေရာက္လာၾကပါမူ ေကာင္းေလစြဟု ေတာ႔တ၏။ ယင္းသုိံ ေတာင္႔တျပီး မၾကာမီပင္ အျခားသတၱ၀ါတုိ႔သည္လည္း ကံအားေလွ်ာ္စြာ ထုိဘုံသုိ႔ေရာက္လာၾကသည္။ ထုိအခါ ပမထျဗဟၼာၾကီးအား “ဤသူတုိ႔သည္ ငါဖန္းဆင္း၍ ျဖစ္ေပၚလာၾကရကုန္၏”ဟု အၾကံျဖစ္၏။ ေနာက္မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကလည္း “ဤသူသည္ ငါတုိ႔၏ ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္၏” ယုံၾကည္သြားၾကေလသည္။ အေၾကာင္းမွာ ပထမျဗဟၼာၾကီးသည္ သူတုိ႔ထက္ပုိ၍ အသက္ရွည္သည့္အျပင္ ရုပ္အဆင္းတန္ခုိးအရွိန္အ၀ါ အားျဖင္႔လည္း သာလြန္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပသည္။
တစ္ဖန္ ျဗဟၼဘုံသုိ႔ ေနာက္ေရာက္လာေသာ ျဗဟၼာတုိ႔အနက္မွ တစ္ဦးသည္ ျဗဟၼာဘုံမွစုေတ၍ လူ႔ဘုံသုိ႔ေရာက္လာ၏။ သူသည္ ရေသ႔ရဟန္း၀တ္၍ တရားအားထုတ္ရာမွ စ်ာန္အဘိညာဥ္ကုိ ရရွိသျဖင္႔ ျဗဟၼာဘုံ၌ မိမိျဖစ္ခဲ႔ရပုံကုိ ျပန္ေျပာင္း၍ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ႔ေလ၏။ ထုိအခါ မိမိတုိ႔ မေရာက္မီက ရွိေနခဲ႔ေသာ ျဗဟၼာၾကီးမွာ ယခုထက္တုိင္ ရွိေနေသးသည္ကုိ ျမင္ရသျဖင္႔ ထုိျဗဟၼာၾကီးသည္ မပ်က္မစီး၊ အျမဲတည္ေနသူျဖစ္ျပီး မိမိတုိ႔မွာမူ အျမဲမတည္သူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည့္ယူဆေလေတာ႔သည္။ ဤသုိ႔ျဖင္႔ ေလာက၏ အစသည္ ဖန္ဆင္းရွင္ျဗဟၼာျဖစ္သည္ဟူေသာ ေျပာဆုိပညတ္ျခင္းသည္ ျဖစေပၚလာေပ၏
(ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိကသုတ္)ဟု ေဟာၾကားခဲ႔ေလသည္။
တစ္ဖန္ “ေလာကသည္ အေၾကာင္းမဲ႔သက္သက္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ႔သည္”ဟူသည့္ အယူအဆသည္လည္း မွားယြင္းေၾကာင္းကုိ ဗုဒၶက-
သိမွတ္မႈသညာ ကင္းမဲ႔သျဖင္႔ အသညသတၱအမည္ရွိ ျဗဟၼာမ်ား ရွိၾက၏။ ထုိျဗဟၼာတုိ႔သည္ သညာျဖစ္ေပၚလာသည္ႏွင္႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ယင္းျဗဟၼာ႔ဘုံမွ စုေတၾက၏။ ယင္းသုိ႔ စုေတေသာ သတၱ၀ါတစ္ဦးသည္ လူ႔ဘုံသုိ႔ေရာက္ျပီး ရေသ႔ရဟန္း၀တ္၍ တရားအားထုတ္ရာ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရရွိ၍ မိမိဘ၀ျဖစ္ေပၚလာပုံကုိ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ႔ေလသည္။ ထုိအခါ သူက “အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း အေၾကာင္းမဲ႔ ျဖစ္ေပၚ၏။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ ငါသည္ ေရွ႕ကမရွိခဲ႔ဘဲ ယခုမွ ထင္ရွား ရွိလာေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္” ဟု ေျပာဆုိေလ၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ ေလာကသည္ အေၾကာင္းမဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟူေသာ အယူ၀ါဒသည္ ေပၚေပါက္လာေပ၏ဟု ေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။
သုိ႔ဆုိလွ်င္ ေလာက၏အစ၊ ေလာက၏ အဆုံးတုိ႔ႏွင္႔ပတ္သက္၍ ဗုဒၶ၏ အယူအဆကား ဘယ္သုိ႔နည္း။ ယင္းအေမးပုစၦာမ်ားသည္ အနတၱ၀ါဒီ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္ မလုိအပ္ေသာ အေမးပုစၦာမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
ေလာကကုိ ထာ၀ရဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းခဲ႔သည္ဟူေသာ အယူအဆသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္ အေၾကာင္းမဲ႔ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟူေသာ အယူအဆသည္လည္းေကာင္း အတၱ၀ါဒရပ္တည္မႈအတြက္ အေျခခဲအုတ္ျမစ္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
အတၱ၀ါဒကုိ ေယဘုယ်အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင္႔ ၀ိညာဏ၀ါဒ (သုိ႔) နာမ္၀ါဒႏွင္႔ရုပ္၀ါဒဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးခဲြျခားနိဳင္သည္။ ၀ိညာဏ၀ါဒ (သုိ႔) နာမ္၀ါဒဆုိသည္မွာ ထာ၀ရမေဖာက္မျပန္၊ အဆုံးအစမရွိတည္ေနျပီး ယင္း၀ိညာဥ္ေတာ္၏တန္ခုိးျဖင္႔ ေလာကၾကီးျဖစ္တည္လာရသည္။ ယင္း၀ိညာဥ္ေတာ္သည္သာ သက္ရွိသက္မဲ႔အရာအားလုံး၏ အမျမဳေတျဖစ္သည္၊ အႏွစ္သာရျဖစ္သည္၊ အတၱျဖစ္သည္ဟု ယူဆေသာ၀ါဒျဖစ္၏။
ရုပ္၀ါဒမွာမူ ေလာက၏အစသည္ ရုပ္ျဖစ္သည္။ ရုပ္သည္သာအစဥ္မေျပာင္းလဲ မေဖာက္ျပန္၊ တည္တံ႔ခုိင္ျမဲေသာ အႏွစ္သာရျဖစ္သည္၊နာမ္ဟူသည္ ရုပ္၏အျမင္႔မားဆုံး စြမ္းအင္တစ္ရပ္သာျဖစ္သည္၊ ရုပ္သည္သာ အတၱျဖစ္သည္ဟု ယူဆေသာ၀ါဒျဖစ္၏။
ယင္း၀ါဒႏွစ္ရပ္သည္ ေလာက၏ အစသည္ နာမ္ျဖစ္သည္၊ ရုပ္ျဖစ္သည္ဟု အျငင္းအပြားေနၾကေသာ္လည္း ယင္းတုိ႔၏ တူညီေသာယူဆခ်က္မွာကား ေလာကတြင္ အစဥ္မေဖာက္ျပန္၊ မေျပာင္းလဲဘဲ အျမဲတည္တံ႔ခုိင္မာေနေသာ အျမဳေတအႏွစ္သာရရွိသည္၊ တစ္နည္းဆုိေသာ္ အတၱရွိသည္ဟု ယူဆထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ သူတုိ႔၏ အတၱ၀ါဒ ခုိင္မာနိဳင္ရန္အတြက္ ေလာကတြင္ အစရွိသည္၊ အဆုံးရွိသည္ဟူေသာ ယူဆခ်က္ကုိ ထူေထာင္ခဲ႔ရျခင္း ျဖစ္သည္။
အနတၱ၀ါဒီ ဗုဒၶဘုရားကမူ ဤေလာကၾကီးတြင္ မည္သုိ႔မွ် ထုခြဲဖ်က္ဆီး၍ မရေသာ အစဥ္မေဖာက္မျပန္ မေျပာင္းမလဲတည္ရွိေနသည့္ အမာခံအႏွစ္သာရဟူသည္ မရွိေၾကာင္း၊ တစ္နည္းဆုိေသာ္ ေလာက၏အမာခံအႏွစ္သာရသည္ နာမ္လည္းမဟုတ္၊ ရုပ္လည္းမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေလာကတြင္ အတၱဟူသည္ မရွိေၾကာင္း ေၾကညာခဲ႔ျပီးျဖစ္၏။ ေလာကၾကီးသည္ အႏွစ္သာရမရွိဘဲ အစဥ္မတည္ျမဲ၊ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲေနေသာ ျဖစ္ပ်က္မႈ အစဥ္အတန္းၾကီးတစ္ရပ္ဟုသာ ဗုဒၶကရႈျမင္ခဲ႔သည္။ ဗုဒၶဘုရား၏ အလုိအရ သက္ရွိသတၱ၀ါမ်ားပါ၀င္သည့္ သတၱေလာကႏွင္႔ ယင္းတုိ႔မွီခုိေပါက္ဖြားရာ ရုပ္ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ေသာ ၾသကာသေလာကတုိ႔သည္ အျမဲေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲေနေသာ သခၤါရေလာက၏ အဖြဲ႕၀င္မ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။
အခ်က္ကုိ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သိပၸံပညာရွင္မ်ားႏွင္႔ နကၡတၱေဗဒပညာရွင္မ်ားကလည္း လက္ခံလာခဲ႔ၾကရျပီ ျဖစ္သည္။
သူတုိ႔၏ ေလ႔လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔မွီတင္းေနထုိင္ရာ ဤကမၻာေျမအပါအ၀င္ ျဂိဳဟ္ၾကီးကုိးလုံး၊ အရံျဂိဳဟ္ (၄၃)လုံးျဖင္႔ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ေနအဖြဲ႕အစည္းကဲ႔သုိ႔ေသာ ေနအဖြဲ႕အစည္းေပါင္း သိန္းသန္းကုေဋကုဋာခ်ီ၍ မဟာစၾက၀ဠာ သမုဒၵရာၾကီးအတြင္းး၀ယ္ လြင္႔ေမ်ာလ်က္ ရွိေနၾကသည္။ ယင္းသုိ႔ လြင္႔ေမ်ာေနေသာ ေနအဖြဲ႕အစည္းေပါင္း သိန္းခ်ီစုစည္းထားသည့္ အစုတစ္စုကုိ ဂယ္လက္ဆီဟုေခၚသည္။ ယင္းဂယ္လက္ဆီတစ္ခုတြင္ ၾကယ္သန္းေပါင္း တစ္သိန္းအထိ ပါ၀င္နိဳင္သည္။ ၾကယ္မ်ားျဖင္႔ ျပြတ္သိပ္ေနရာ အေ၀းမွၾကည့္လွ်င္ တစ္လုံးခ်င္းခြဲမရနိဳင္ဘဲ ျဖဴေဖြးေနေသာ အခုိးအေငြ႕ကဲ႔သုိ႔လည္းေကာင္း၊ နိဳ႕ရည္ဆမ္းထားေသာ လမ္းေၾကာင္းကဲ႔သုိ႔လည္းေကာင္း ေတြ႕ျမင္ရေသာေၾကာင္႔ နဂါးေငြ႕တန္းဟုလည္း ေခၚၾကသည္။ ယင္းနဂါးေငြ႔တန္း ကုေဋေပါင္းမ်ားစြားသည္ မဟာစၾက၀ဠာသမုဒၵရာၾကီးအတြင္း၀ယ္ လြင္႔ေမ်ာလ်က္ရွိေနၾကသည္။ ကၽြန္ဳပ္တုိ သူရိယေနမင္းၾကီးသည္လည္း ၾကယ္တစ္လုံးပင္ျဖစ္ေပရာ မဟာစၾက၀ဠာသမုဒၵရာၾကီးႏွင္႔ႏႈိင္းစာလွ်င္ ျမဴမႈန္တစ္ခုမွ်သာျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔က်ယ္ေျပာလွေသာ မဟာစၾက၀ဠာ သမုဒၵရာၾကီးထဲတြင္ ၾကယ္တာရာ ေပါက္ကြဲမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေနၾကသည္။ ယင္းၾကယ္တာရာေပါက္ကြဲမႈမ်ားသည္ပင္ ေနအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခ အစလည္း ျဖစ္သည္။ ယင္းသုိ႔ေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္ပြားရျခင္းမွာ စၾက၀ဠာအတြင္ ဓာတ္သဘာ၀မ်ား ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင္႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျဂိဳဟ္မ်ားတစ္ခုႏွင္႔တစ္ခု တုိက္ခိုက္မိ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယင္းျဂိဳဟ္မ်ား၏ အတြင္းဓာတ္သဘာ၀ ထၾကြယုိယြင္းျခင္းေၾကာင္႔ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပြားလာရျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းေပါက္ကြဲမႈေၾကာင္႔ ၄င္းၾကယ္တာရာမွာ ျဒပ္၀တၳဳအားလုံးသည္ အာကာသဟင္းလင္းျပင္တြင္ လြင္႔စင္သြားေတာ႔သည္။ ယင္းဓာတ္ေငြ႕မႈန္မ်ား စုစည္းမိလာေသာအခါ ဟုိက္ျဒိဳဂ်င္ဓာတ္ေငြ႕ တိမ္ဆုိင္ၾကီး ျဖစ္လာခဲ႔ျပန္သည္။ ယင္းဟုိျဒိဳဂ်င္ဓာတ္ေငြ႕ တိမ္ဆုိင္ၾကီးမွသည္ ဟုိက္ျဒိဳဂ်င္ဓာတ္ေငြ႕လုံးၾကီး ျဖစ္လာျပီးေနာက္ ကာလတစ္ခုၾကာျမင္႔လာေသာအခါ ၾကယ္တာရာသစ္တစ္လုံးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပၚေပါက္လာခဲ႔သည္။ ယင္းၾကယ္တာရာကုိ ဗဟုိျပဳ၍ ယင္းမွကြဲထြက္လာေသာ ျဂိဳဟ္အရံမ်ားကလည္း ၄င္းၾကယ္တာရာ၏ ဆြဲငင္အားစက္ကြင္းအတြင္း ၀န္းရံလွည့္ပတ္တည္ရွိေနျခင္းျဖင္႔ ေနအဖြဲ႕အစည္းသစ္တစ္ခု တည္ရွိလာေတာ႔သည္။
ယင္ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးမ်ားစြာသည္ မဟာစၾက၀ဠာ သမုဒၵရာအႏွံ႔ ျဖစ္ပြားေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေပါက္ကြဲသည့္ ၾကယ္တာရာက ေပါက္ကြဲ၊ ဓာတ္ေငြ႔ တိမ္ဆုိင္ၾကီးမ်ား ျဖစ္သည္ကျဖစ္၊ ၾကယ္တာရာအသစ္အျဖစ္ ေပၚထြန္းသည္က ေပၚထြန္းႏွင္႔ အစဥ္သျဖင္႔ ျဖစ္ျခင္း၊ တည္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း သေဘာတုိ႔ကုိသာ ေဆာင္လ်က္ရွိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။
ဤေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားသည္ စၾက၀ဠာအနႏၱဟူသည့္ ဗုဒၶဘုရာရွင္၏စကား သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ( အရာအားလုံးသည္..တည္ျမဲမႈမရွိ)ဆုိသည့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ တရားတုိ႔ကုိ မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသခံလွ်က္ ရွိေန၏။
အမွန္ကား ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ ကမၻာေျမပါ၀င္သည့္ ေနအဖြဲ႔အစည္းသည္လည္း လြန္ခဲ႔ေသာႏွစ္သန္းေပါင္း ၁၅,၀၀၀ခန္႕က ျဖစ္ေပၚခဲ႔ေသာ ၾကယ္တာရာေပါက္ကြဲမႈတစ္ခု၏ ရလဒ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ပင္ အီလီႏြိဳက္စ္တကၠသုိလ္မွာ နကၡတၱရူပေဗဒပညာရွင္ လာရီစမားက “ကၽြန္ဳပ္တုိ႔အားလုံးသည္ ၾကယ္ေပါက္ကြဲျခင္းမ်ား၏ ေျမးျမစ္မ်ားျဖစ္ ၾကသည္”ဟု တင္စားေျပာဆုိခဲ႔ဘူးသည္။
ကၽြန္ဳပ္တုိ႔က လြန္ခဲ႔ေသာႏွစ္သန္းေပါင္း ၁၅,၀၀၀ခန္႔က ေပါက္ကြဲမႈဟု ဆုိလုိက္ေသာ္လည္း မဟာစၾက၀ဠာ သမုဒၵၾကီးအေနျဖင္႔မူ ေရပြတ္ပမာ ခဏတာကာလေလးျဖစ္၏။ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ အတြင္းရွိ ဆဲလ္ကေလးမ်ားသည္ အခ်ိန္တုိင္းတြင္း အေဟာင္းမ်ားပ်က္စီး ေနျပီး အသစ္မ်ားက အစားထုိး ေပၚေပါက္ေနသလုိပင္ မဟာစၾက၀ဠာ သမုဒၵရာၾကီးထဲတြင္လည္း အခ်ိန္တုိင္းတြင္ ေနအဖြဲ႕အစည္းအေဟာင္းမ်ား ေပါက္ကြဲ “ပ်က္စီး”ေနကာ ေနအဖြဲ႕အစည္းအသစ္မ်ားကလည္း “ျဖစ္ေပၚ”လ်က္ ရွိေနေပသည္။
ၾကယ္ေဟာင္းတစ္လုံး၏ အဆုံးသတ္မႈသည္ ၾကယ္သစ္တလုံးျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ ကနဦးအစ ျဖစ္ေနသည္။ ၾကယ္အသစ္တစ္လုံး ျဖစ္ေပၚတည္ရွိမႈသည္လည္း ၾကယ္အေဟာင္းတစ္လုံး ပ်က္စီးေပါက္ကြဲျခင္းအတြက္ အစဟု ေခၚနိဳင္သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ျဖစ္တည္ျခင္းႏွင္႔ ပ်က္သုန္းျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ေပၚေနေသာ မဟာစၾက၀ဠာသမုဒၵရာသည္ အခ်ိန္ကာလဆုိသည့္ ပညတ္ခ်က္မွ ကင္းလြတ္ေနေလေတာ႔သည္။
စင္စစ္အားျဖင္႔ ေလာကၾကီးသည္ ျဖစ္ျခင္းႏွင္႔ပ်က္ျခင္းဟူေသာ ဘယ္ဘက္ႏွင္႔ ညာဘက္အၾကား မွန္မွန္လႈပ္ရွားေနေသာ နာရီခ်ိန္သီးႏွင္႔သာ တူ၏။ နာရီလက္တံမ်ားက နာရီ၊ မိနစ္၊ စကၠန္႔မ်ားကုိ ညြန္ျပေနလင္႔ကစား နာရီခ်ိန္သီးအဖုိ႔မူ ဘယ္ႏွင္႔ညာအၾကား စည္းခ်က္မွန္မွန္ လႈပ္ရွားေနျခင္းမွအပ ဘာမွ်ထူးျခားမႈ မရွိပါေပ။
လူသားတုိ႔သည္ နာရီးဒုိင္ခြက္ကုိသာ ၾကည့္မိၾကျပီး နာရီခ်ိန္သီးကုိ ဂရုမမူမိၾကေသာေၾကာင္႔သာ အခ်ိန္ကာလဆုိသည့္ ပညတ္ခ်က္ေဘာင္အတြင္း က်ေရာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ျဖစ္ျခင္းႏွင္႔ပ်က္ျခင္းအၾကား စည္းခ်က္မွန္မွန္ လႈပ္ရွားေနေသာ ေလာကၾကီးအဖုိ႔ အခ်ိန္ကာလဆုိသည့္ ပညတ္ခ်က္မွ ကင္းလြတ္ေနေပရာ အစႏွင္႔အဆုံးဆုိသည့္ ပညတ္စကားမ်ားမွာလည္း ေလာကၾကီးတြင္ အဓိပၸါယ္ရွိေတာ႔မည္ မဟုတ္ပါေပ။
ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ ေလာက၏အစသည္ အဘယ္နည္း? ေလာက၏အဆုံးသည္ အဘယ္နည္း?ဆုိေသာ အေမးပုစၦာတုိ႔သည္ အဓိပၸါယ္ရွိေသာ အေမးပုစၦာမ်ား ဟုတ္မွန္ပါဦးမည္ေလာ? ရွင္ေတာ္ျမတ္ဗုဒၶသည္ သူ႔ထံလာေရာက္ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေသာ အေမးပုစၦာမ်ားအနက္မွ အဓိပၸါယ္မဲ႔ေနသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကုိ အဓိပၸါယ္ရွိေအာင္ ျပဳျပင္ေျဖရွင္း ေပးခဲ႔ဘူး၏။
တစ္ခါက ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဗုဒၶအား “မဟာဘုတ္ေလးပါး (ေျမ၊ ေရ၊ မီး၊ ေလ)သည္ အဘယ္အရပ္၌ အၾကြင္းမဲ႔ခ်ဳပ္ျငိမ္းပါသနည္း”ဟု ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းခဲ႔ရာ ဗုဒၶက “မဟာဘုတ္ေလးပါးသည္ ဘယ္အရပ္၌ အၾကြင္းမဲ႔ ခ်ဳပ္ပါသနည္းဟုကား ျပႆနာကုိ မေမးအပ္၊ ဘယ္အရပ္၌ မဟာဘုတ္ေလးပါသည္ မတည္သနည္း? ဘယ္အရပ္၌ အရွည္အတုိ၊ အငယ္အၾကီး၊ အေကာင္းအဆုိးတုိ႔သည္ မရွိပါသနည္း? ဘယ္အရပ္၌ နာမ္ရုပ္သည္ အၾကြင္းမဲ႔ ခ်ဳပ္ပါသနည္း?ဟုသာ ေမးျမန္းအပ္ေပသည္”ဟု အဓိပၸါယ္မဲ႔ေနေသာ ေမးခြန္းကုိ အဓိပၸါယ္ရွိေအာင္ ျပဳျပင္ေပးခဲ႔သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဗုဒၶက “မ်က္စိျဖင္႔ မျမင္နိဳင္၊ ျဖစ္၊ တည္၊ ပ်က္ အပုိင္းအျခားလည္းမရွိဘဲ ထက္၀န္းက်င္မွ သက္၀င္ရာ ဆိပ္ကမ္းရွိေသာ ဉာဏ္အထူးျဖင္႔သာ သိအပ္ေသာ နိဗၺာန္သည္ရွိ၏၊ ဤနိဗၺာန္၌ မဟာဘုတ္ေလးပါးသည္ မတည္ကုန္၊ အရွည္အတုိ၊ အငယ္အၾကီး၊ အေကာင္းအဆုိတုိ႔သည္လည္း မရွိကုန္၊ နာမ္ရုပ္တုိ႔သည္လည္း အၾကြမ္းမဲ႔ခ်ဳပ္ကုန္၏” (ဒီဃနိကာယ္၊ ေက၀ဋၬသုတ္)ဟု ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းေပးခဲ႔ဘူးသည္။
ေလာက၏အစသည္ အဘယ္နည္း? ေလာက၏ အဆုံးသည္ အဘယ္နည္း?ဟူေသာ ေမးခြန္း၊ ပုစၦာမ်ားမွာလည္း အစဥ္ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲကာ အႏွစ္သာရဟူ၍ ဘာမွ်မရွိေသာေလာက၏ အနတၱသေဘာ {the nature of impermanence}ကုိ နားမလည္းသူမ်ား၏ ပုစၦာမွားမ်ားသာျဖစ္သည္။ တစ္နည္းဆုိရေသာ္ အနတၱသေဘာကုိ မသိျမင္သျဖင္႔ အတၱ၏အစကုိ ရွာခဲ႔ၾကျခင္းဟုလည္း ဆုိနိဳင္ေပသည္။ အတၱ၏အစကုိ ရွာျခင္းဟူေသာ ပုစၦအမွားအတြက္ ထာဝရဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းသည္ဟုလည္ေကာင္း၊ အေၾကာင္းမဲ႔ ေပၚေပါက္လာသည္ဟုလည္းေကာင္း အေျဖမွားမ်ားရရွိခဲ႔ျခင္းမွာ မထူးဆန္းေခ်။ သုိ႔ျဖစ္ေပရာ-
အနတၱဝါဒီ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔အေနႏွင္႔ကား ေလာက၏အစႏွင္႔ အဆုံးကုိ ရွာေဖြၾကံစည္ေနေတာ႔မည္ မဟုတ္ဘဲ ဓာတ္ၾကီးေလးပါး မတည္ရွိေသာ၊ အရွည္အတုိ၊ အၾကီးအငယ္၊ အေကာင္းအဆုိး မရွိကုန္ေသာ၊ နာမ္ရုပ္တုိ႔ အၾကြမ္းမဲ႔ခ်ဳပ္ျငိမ္းကုန္ေသာ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားျမတ္ကုိ ၾကံစည္အားထုတ္ျခင္းသည္သာ အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝေသာ အလုပ္ဟု အစဥ္ခံယူထားၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

No comments: